Kandidatenlijst vastgesteld

Op 14 december 2017 is de kandidatenlijst van GroenLinks Harlingen vastgesteld. Nieuwe enthousiaste mensen gaan bij de verkiezingen in Harlingen GroenLinks vertegenwoordigen in de raad. Stephanie Geurtz is de nieuwe nr. 1 op onze lijst :"GroenLinks is er klaar voor om sociaal en groen tot speerpunt van de gemeente Harlingen te maken!"

De kandidatenlijst :

1.  Stephanie Geurtz

2.  Antoinette Berkouwer

3.  Anthony Connell

4.  Josefien Witzke

5. Frank Petersen

6. Lajos van Burik

7.  Henk Prins

8.  Jouke Hoekstra

9.  Wim Kroon

Op de foto van links naar rechts : Lajos van Burik, Josefien Witzke, Henk Prins, Stephanie Geurtz, Jouke Hoekstra, Antoinette Berkouwer en Wim Kroon. Niet op de foto Anthony Connell en Frank Petersen.

Nieuw GroenLinks team in Harlingen

Harlingen – Op de algemene ledenvergadering van de afdeling Harlingen van GroenLinks, donderdag 14 december, werden, naast het vast stellen van het verkiezingsprogramma, ook de kandidaten voor de Raadsverkiezingen gekozen. Die verkiezingen vinden op woensdag 21 maart 2018 plaats. Lijsttrekker is de 44 jarige Stephanie Geurtz. Ze is docent Duits in Amsterdam Zuidoost. “Groen en Links opgevoed en jaren geleden vanuit Duitsland door de Bruine vloot in Harlingen terechtgekomen. Een inspirerende lijsttrekker.”. De nummer twee op de lijst, Antoinette Berkouwer (62) is begin 2017 lid geworden van GroenLinks, enthousiast geworden door de beweging van Jesse Klaver. Ze wil Harlingen groener en socialer maken. De 31 jarige Anthony Connell bezet plek drie. Hij is met een Angelsaksische vader toch een ‘echte ouwe seun’, werkt in de horeca en is vast van plan om zich politieke ervaring rijker te maken ten nutte van Harlingen en de Harlingers. Josefien Witzke, op plek vier, is met haar 24 jaar de jongste op de lijst en ook een echte ‘ouwe seun’. Haar speerpunten: Waddenzee, sociale ongelijkheid en aandacht voor diversiteit. De lijst wordt verder gecompleteerd op plaats vijf door Frank Petersen, 49 jaar en volop betrokken bij GroenLinks. Werkzaam bij de Waddenvereniging. Hij woont in Midlum. Op zes: Lajos van Burik, 36 jaar, woont met zijn jonge gezin sinds kort in Harlingen. Grote politieke interesse. De drie laatste op de lijst willen met hun plek op de lijst laten zien dat ze GroenLinks een warm hart toedragen. Op zeven: Henk Prins (65) wel bekend als de bestrijder van de plastic soep in de zee. Jouke Hoekstra (67) bezet de achtste plek. Deze docent in ruste is begaan met de Harlingers en de stad en staat ook volop voor verandering. Als eerbetoon aan zijn tomeloze inzet in de afgelopen vier jaar als raadslid bezet Wim Kroon (59) plek 9 en duwt zeer actief deze lijst.